Yargıtay’ın, eşini ihmal ettiği ve sürekli kahveye gittiği gerekçesiyle boşanma sürecindeki bir erkeğe 100 bin lira maddi ve manevi tazminat verilmesine yönelik kararı gündem oldu. Karar sonrası vatandaşlar görüşlerini dile getirdi. Kahve alışkanlığı, aile içindeki sorumluluklar ve verilen tazminat kararı üzerine farklı değerlendirmeler yapıldı.
Kahvede Geçirilen Süre Tartışma Konusu Oldu
Kahvehaneye her gün geldiğini belirten bir vatandaş, burada yaklaşık 4 saat vakit geçirdiğini söyledi. Arkadaşlarıyla oyun oynadığını ve sohbet ettiğini anlatan vatandaş, eşinin bu duruma çok fazla tepki göstermediğini ifade etti.
Yargıtay kararını değerlendiren vatandaş, “Aslında yanlış yani. Bir erkek için bu, her erkek için olmaması lazım. Mahkeme kararı olmaması lazım” ifadelerini kullandı.
Kahveye arada sırada geldiğini söyleyen başka bir vatandaş ise sürekli kahvede bulunan kişilerin durumunun farklı değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. Esnaf olduğunu dile getiren vatandaş, “Çoluğu çocuğu varsa evini ihmal etmesin. Herkese bunu tavsiye ederim” dedi.
100 bin liralık tazminat kararına ilişkin ise bunun durumlara göre değişebileceğini, değerlendirmeyi kanunun belirleyeceğini söyledi.

Vatandaşlardan Farklı Yorumlar Geldi
Bir başka vatandaş ise kahveye gelme durumunun eşin evde olup olmamasına göre değiştiğini anlattı. Hanımı olmadığında daha rahat dışarı çıkabildiğini söyleyen vatandaş, kahvede genellikle 2-3 saat vakit geçirdiğini belirtti.
Yargıtay kararını desteklediğini ifade eden vatandaş, kadınların bazı konularda haklı olduğunu söyledi. Erkeklerin sürekli kahveye gitmesinin aile içinde sorun oluşturabileceğini belirten vatandaş, bazı durumlarda kadınların da zorlayıcı olabildiğini dile getirdi.
Eşlerin birbirine destek olması gerektiğini söyleyen vatandaş, günümüzde birçok erkeğin eşine yardımcı olduğunu ancak bazı kesimlerde bunun değişebildiğini ifade etti.
Bir başka vatandaş ise her gün kahveye geldiğini, yaklaşık 2-2,5 saat vakit geçirdiğini söyledi. Eşinin bu duruma kızmadığını belirten vatandaş, hatta bazen kendisini kahveye gitmesi için teşvik ettiğini anlattı.

“Kadın Haklı” Diyen de Oldu, Kararı Eleştiren de
Kadın bir vatandaş ise Yargıtay kararını doğru ve yerinde bulduğunu söyledi. Kadınların evle ilgilendiği gibi erkeklerin de ailesiyle vakit geçirmesi gerektiğini ifade eden vatandaş, verilen kararın kendisini mutlu ettiğini belirtti.
Bir başka vatandaş da kadının haklı olduğunu düşündüğünü söyleyerek, “Çalışması gereken yerde veya eşiyle ilgilenmesi gereken yerde kahvede oturuyorsa Yargıtay da haklı” değerlendirmesinde bulundu. Verilen cezanın ise daha yüksek olabileceğini ifade etti.
Kararı değerlendiren başka bir vatandaş ise aile içindeki ekonomik sıkıntılara dikkat çekti. Kahvenin sorunların çözümü olmadığını söyleyen vatandaş, aile içinde yaşanan problemlerde eşlerin birbirine destek olması gerektiğini belirtti.
Boşanmış bir kadın olarak konuştuğunu ifade eden vatandaş, kadınların birçok yük taşıdığını dile getirerek, “100 bin lira çok büyük bir para mı? Hayır değil. Şu an günümüzde o para para da değil. Bir de çoluk çocuk varsa kadın gerçekten mağdur olabiliyor” dedi.





