Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü tarafından düzenlenen "2025-2026 Yunus Emre Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni", öğrenciler, aileler ve akademisyenlerin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Enstitü bahçesinde düzenlenen törende eğitimlerini başarıyla tamamlayan özel gereksinimli öğrenciler diplomalarını alırken, aileler çocuklarının mezuniyet sevincine ortak oldu.
Duygu dolu anların yaşandığı törende öğrencilerin mutluluğu kadar ailelerin gururu da dikkat çekti. Program kapsamında mezun olan öğrencilere diplomaları takdim edilirken, geleneksel kep atma seremonisiyle mezuniyet coşkusu doruğa ulaştı.
"Bu mezuniyet sevginin ve özverinin eseridir"
Törende konuşan Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel, Engelliler Araştırma Enstitüsü'nün Türkiye'de alanında kurulan ilk ve halen tek enstitü olma özelliğini taşıdığına dikkat çekti.
Üniversite olarak yalnızca akademik başarıya değil, insana dokunan çalışmalara da büyük önem verdiklerini belirten Adıgüzel, "Biz sadece bilimsel çalışmalar yapan bir üniversite değiliz, aynı zamanda insana dokunan bölümleriyle de öne çıkan bir üniversiteyiz. Bugün burada gördüğümüz mezuniyet, eğitimin yanı sıra sevginin, ilginin, sabrın ve özverinin eseridir. Çocuklarımız sevgisiz hiçbir başarının mümkün olmadığını bizlere bir kez daha gösteriyor." dedi.
"Akademik çalışmalarımız çocuklarımız için"
Engelliler Araştırma Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Onur Kurt ise enstitüde yürütülen akademik çalışmaların temel amacının çocuklara sunulan eğitimin niteliğini artırmak olduğunu vurguladı.
Prof. Dr. Kurt, "Enstitümüzde hem bilimsel çalışmalar hem de çocuklarımızla yürüttüğümüz eğitim faaliyetleri devam ediyor. Çocuklarla yaptığımız çalışmalar en az akademik çalışmalarımız kadar değerlidir. Hatta akademik çalışmalarımızın temel amacı, çocuklarımızın aldığı eğitimin kalitesini yükseltmektir. Mezun olan tüm öğrencilerimizin yolu açık olsun." ifadelerini kullandı.
Velilerden öğretmenlere teşekkür
Törende veliler adına konuşan Zuhal Çiftçi, çocuklarının enstitüde aldığı eğitimin yaşamlarını değiştirdiğini belirtti. Enstitünün yalnızca çocuklara değil ailelere de önemli katkılar sunduğunu ifade eden Çiftçi, "Çocuklarımın otizmli olduğunu öğrendiğimiz gün çok zordu. Ancak bugün iyi ki bu kapıdan içeri girmişiz diyorum. Çocuklarımız burada eğitim aldı, biz anne babalar da onlarla birlikte öğrendik. Artık onların dilinden konuşabiliyoruz. Bu süreçte emeği geçen tüm akademisyenlerimize ve fedakâr öğretmenlerimize gönülden teşekkür ediyorum." dedi.
Kep atarak mezuniyet sevinci yaşadılar
Konuşmaların ardından mezun olan öğrencilere diplomaları Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel, Engelliler Araştırma Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Onur Kurt, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Halil Diken, Engelliler Entegre Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Güzin Karasu Sivas ve ÜYEP Kurucu Müdürü Prof. Dr. Uğur Sak tarafından verildi.

Diploma töreninin ardından öğrenciler geleneksel kep atma seremonisiyle mezuniyet sevincini yaşarken, düzenlenen eğlenceli etkinliklerle program sona erdi.





