Eskişehir Sivrihisarlılar Derneği (ESSİVDER) tarafından Türk Sanat Müziği Korosu’nun “Sezon Sonu Konseri” Eskişehir Sanat ve Kültür Sarayı’nda gerçekleştirildi. Yoğun katılımın olduğu programda Türk Sanat Müziği eserleri koro ve solistler tarafından seslendirildi.

Program Sanatseverlerden İlgi Gördü

Eskişehir Sanat ve Kültür Sarayı’nda düzenlenen konsere sanatseverlerin ilgisi yoğun oldu. Programın sunuculuğunu Naciye Koyuncu üstlendi. Konser boyunca sahnelenen eserler izleyiciler tarafından ilgiyle takip edildi ve programın çeşitli bölümlerinde alkışlarla karşılık buldu.

Eskişehir’de Ahşap Sanatıyla Dünyayı Anlatıyor
Eskişehir’de Ahşap Sanatıyla Dünyayı Anlatıyor
İçeriği Görüntüle

Etkinlik, ESSİVDER’in kültür ve sanat faaliyetleri kapsamında düzenlenen önemli organizasyonlardan biri olarak dikkat çekti.

ESSİVDER Başkanı Arslan'dan Konuşma

Konser öncesinde ESSİVDER Başkanı İsmail Arslan bir konuşma yaptı. Arslan konuşmasında, bu tür etkinliklerin dayanışma ve kaynaşmayı artıran verimli çalışmalar olduğunu ifade etti.

Arslan ayrıca müzik ve sanat çalışmalarıyla Türk kültürüne ve milli kültüre katkı sağlandığını belirterek, Sivrihisar ilçesinin kültür ve sanat etkinlikleri ile temsil edildiğini söyledi. Tüm sanatseverlere ve sanatçılara kapılarının açık olduğunu da vurguladı.

Koro ve Solistler Sahne Aldı

Konserin birinci bölümünde Lütfiye Zengin, Birol Peçen, Mahir Özaydın, Berat Kiraz, Adalet Orak, Soner Özdil ve Dilber Cebesoy Tekgöl sahne aldı. Solistler ve koro tarafından seslendirilen eserler programın ilk bölümüne renk kattı.

İkinci bölümde ise Melahat Aydın, İpek Kozanlar, Engin Demirel, Ayşe Oya Yıldırım ve Gülşah Akgül Zafer sahneye çıktı. Bu bölümde de koro ve solistler tarafından seslendirilen eserler izleyiciler tarafından ilgiyle karşılandı.

Yoğun Alkış ve Konuk Sanatçı Performansı

Konser boyunca seslendirilen eserler sık sık ayakta alkışlandı. Programın final bölümünde konuk sanatçı Meltem Büyükcan sahne aldı ve eserleriyle programa katkı sundu.

Bestekâr ve koro şefi Hüseyin Erbay, konser sırasında yaptığı konuşmada Eskişehir’de uzun yıllardır koro çalışmaları yürüttüğünü belirtti. İlk kez korosu ve solistleriyle bir opera konser salonunda sahne almanın kendisi için önemli bir deneyim olduğunu ifade etti.

Erbay ayrıca konserin birinci bölümünde seslendirilen eserlerin izleyiciler tarafından ilgiyle takip edildiğini, konser finalinde ise konuk sanatçının performansının büyük beğeni topladığını söyledi.

Protokol Katılımı ve Kapanış

Konser programına Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Başhekim Yardımcısı Prof. Dr. Pınar Yıldız ve Göz Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Nilgün Yıldırım da katıldı. Eskişehir Valisi Dr. Erdinç Yılmaz ve bazı protokol üyeleri ise programa kutlama mesajı gönderdi.

Essi̇vder Sezon Sonu Konseri Düzenledi (2)-1

Program sonunda emeği geçenlere plaket ve çiçek buketi takdim edildi. Etkinlik, yoğun ilgi ve alkışlar eşliğinde sona erdi.

Kaynak: İHA