Odunpazarı Belediyesi tarafından bu yıl 9’uncusu gerçekleştirilen Uluslararası Ahşap Heykel Festivali, sanatçıların festival boyunca ürettiği eserlerin sergilendiği açılış programıyla sona erdi. Kurşunlu Külliyesi içerisinde bulunan Odunpazarı Belediyesi Ahşap Eserler Müzesi’nde ziyarete açılan eserler, sanatseverlerle buluştu.

Sergi açılışına Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt’un yanı sıra CHP Eskişehir milletvekilleri Utku Çakırözer ve İbrahim Arslan, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Nihat Çuhadar, Tepebaşı Belediyesi Başkan Vekili Hasan Ünal, CHP Odunpazarı İlçe Başkanı Rahmi Çınar, festivale katılan sanatçılar, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri ve çok sayıda sanatsever katıldı.

Koleksiyona Yeni Eserler Eklendi
Açılış öncesinde Başkan Kazım Kurt ve beraberindeki heyet, önceki yıllarda düzenlenen festivaller kapsamında üretilen yaklaşık 300 eserin yer aldığı Ahşap Eserler Müzesi’ni gezdi. Protokol üyeleri, geçmiş yıllarda festivale katılan sanatçıların eserlerini inceleme fırsatı bulurken, bu yıl festival kapsamında üretilen çalışmalar hakkında da sanatçılardan bilgi aldı.
Güney Koreli sanatçılar Weongeun Kim ve Gyuyoung Lee ile Türk heykeltıraşlar Yeliz Cantekin, Soner Özdemir ve Umut Berke Özcan tarafından hazırlanan eserler, festival boyunca ziyaretçiler tarafından ilgiyle takip edildi. İlk günlerde ana hatları görülen çalışmalar, sanatçıların titiz çalışmalarıyla şekillenerek tamamlandı.

Festival, yalnızca profesyonel sanatçıları değil, genç sanatçı adaylarını da aynı üretim ortamında buluşturdu. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü öğrencileri, sanatçılara asistanlık yaparken bir yandan da “Adalet ve Özgürlük” temalı ortak çalışmalarını sürdürdü.

“Adalet ve Özgürlük” Teması Dikkat Çekti
Sergide öğrencilerin ortak emeğiyle hazırlanan güvercin formundaki “Adalet ve Özgürlük” temalı eser de ilgi gördü. “Özgürlük, Barış ve Adalet İçin” başlıklı bölümde Başkan Kazım Kurt ve protokol üyeleri duygu ve düşüncelerini yazarak çalışmaya destek verdi.
Açılışta konuşan isimler, festivalin Eskişehir’in kültür ve sanat hayatına katkısına dikkat çekerken, sanatın barışı, kardeşliği ve dayanışmayı güçlendiren evrensel yönüne vurgu yaptı.

“Koleksiyonumuza Yeni Eserler Kazandırıldı”
Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, festivalin sadece sanatsal bir etkinlik olmadığını, aynı zamanda uluslararası barış ve kardeşliğin de simgesi olduğunu söyledi.
Bu yıl dokuzuncusu düzenlenen festivalde özgürlük ve kardeşlik duygularının sanat aracılığıyla paylaşıldığını ifade eden Kurt, festivale katılan sanatçılara teşekkür etti.

Ahşap Eserler Müzesi’nin dünyada benzeri bulunmayan bir koleksiyona ev sahipliği yaptığını belirten Kurt, “Bugün, yapım süreci Eskişehir halkı tarafından birebir izlenen yaklaşık 300 eserden oluşan koleksiyonumuza yeni eserler kazandırıldı. Bu nedenle Eskişehir halkı adına tüm sanatçılarımıza teşekkür ediyorum” dedi.

Festivalin belediyenin kendi deneyim ve birikimiyle, ek maliyet oluşturmadan gerçekleştirildiğini belirten Kurt, tüm sanatseverleri Ahşap Eserler Müzesi’ni ziyaret etmeye davet etti.






