Eskişehir’de son bir hafta içerisinde gerçekleştirilen gıda ve yem denetimlerinin sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Eskişehir Valiliği tarafından yayımlanan ’Tüketici Sağlığının Korunması ve Güvenilir Gıda Arzı Haftalık Denetim Raporu’nda, 18-24 Haziran 2026 tarihleri arasında İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bağlı Gıda ve Yem Şube Müdürlüğü ekiplerince kapsamlı kontroller yapıldığı belirtildi.
Raporda, denetimlerin risk esaslı şekilde yürütüldüğü ifade edilerek, gıda güvenliği ve tüketici sağlığının korunmasının temel amaç olduğu vurgulandı. Yetkililer, yapılan çalışmalara ilişkin değerlendirmede “denetimlerin aralıksız sürdürüldüğü” bilgisini paylaştı.

Yüzlerce denetim ve idari yaptırım uygulandı
Açıklanan verilere göre ekipler tarafından söz konusu bir haftalık süreçte toplam 297 risk esaslı gıda ve yem işletme denetimi gerçekleştirildi. Ayrıca 13 numune alımı yapılırken, 35 ithalat ve 169 ihracat işlemi de kontrol edildi.
Denetimler sonucunda 5 idari yaptırım uygulanırken, toplam 528 bin 379 TL idari para cezası kesildi. Bununla birlikte 2 ürün için imha, 2 ürün için ise toplatma kararı alındığı bildirildi. Raporda yer alan bilgilere göre, süreç boyunca mevzuata aykırılık tespit edilen işletmelere gerekli yasal işlemler uygulandı.
Valilik tarafından yayımlanan raporda, gıda güvenliğinin sağlanmasına yönelik çalışmaların aynı kararlılıkla sürdürüleceği belirtilirken, tüketici sağlığının korunmasının öncelikli hedef olduğu bir kez daha ifade edildi.





