Sivrihisar Belediye Başkanı Habil Dökmeci, ilçede düzenlenen festivallerin ekonomik ve sosyal açıdan önemli katkılar sağladığını belirterek, Sivrihisar'ın gelişiminin kırsal kalkınmayla doğrudan bağlantılı olduğunu söyledi.

Vali Yılmaz, Vatandaşlara Aşure İkramında Bulundu
Vali Yılmaz, Vatandaşlara Aşure İkramında Bulundu
İçeriği Görüntüle

Festival dönemlerinde ilçede hareketliliğin arttığını ifade eden Dökmeci, geçtiğimiz yıl festivalin son günlerinde dahi çarşının sabaha kadar canlı kaldığını gözlemlediğini belirtti.

Sivrihisar Belediye Başkanı Habil Dökmeci (2)

“Festival Esnafa Büyük Katkı Sağlıyor”

Festivalin ilçe ekonomisine olumlu yansıdığını kaydeden Dökmeci, dışarıdan gelen ziyaretçilerin Sivrihisar'ı tanıdığını ve yeniden ziyaret etme imkânı bulduğunu söyledi.

Ekonomik şartların zorluğuna dikkat çeken Dökmeci, esnafın özellikle bu tür organizasyonları beklediğini ifade ederek, “Esnafımız zor şartlar altında çalışıyor. Bu günleri bekliyor diyebilirim.” dedi.

“Kırsal Kalkınmadan İlçe Kalkınması Olmaz”

Sivrihisar'ın bir tarım ve hayvancılık ilçesi olduğunu vurgulayan Dökmeci, kırsal mahallelerde ekonomik hareketlilik olmadan ilçe merkezinde de canlılığın sağlanamayacağını belirtti.

“Köydeki vatandaşımızda para olmazsa ilçede de para olmaz. Çünkü biz birbirine bağlı bir sistemiz.” diyen Dökmeci, göreve geldikleri günden bu yana kırsal mahallelere öncelik verdiklerini söyledi.

“Bazı Köylerde Yıllardır Hizmet Yapılmamıştı”

2024 yılında göreve geldiklerinde bazı mahallelerde temel sosyal alanların dahi bulunmadığını ifade eden Dökmeci, kahvesi, toplantı odası ve ortak kullanım alanı olmayan köylerle karşılaştıklarını belirtti.

Kırsal mahallelerin ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Dökmeci, ilçenin gelişiminin bu yatırımlarla mümkün olacağını kaydetti.

Tarihi Yapılar İçin Restorasyon Çalışmaları

Sivrihisar merkezinde ve kırsal mahallelerde çalışmaların sürdüğünü belirten Dökmeci, Hamamkarahisar Mahallesi'ndeki tarihi Anadolu Selçuklu Camisi'nin restorasyonunun tamamlandığını ve yeniden ibadete açıldığını söyledi.

Uzun yıllar atıl durumda kalan yapının yeniden ayağa kaldırıldığını ifade eden Dökmeci, caminin UNESCO adaylığı için gerekli başvuruların yapılacağını açıkladı.

Sivrihisar Belediye Başkanı Habil Dökmeci (3)

“Yapılan Hizmetlerin Üzerine Koyarak Devam Edeceğiz”

Belediyecilikte devamlılığın önemli olduğunu vurgulayan Dökmeci, görevi devraldıkları noktadan daha ileriye taşımayı hedeflediklerini belirtti.

Sivrihisar için yapılan olumlu çalışmaları sürdürdüklerini ifade eden Dökmeci, ekip arkadaşlarıyla birlikte daha adil, planlı ve bilinçli bir yönetim anlayışıyla hizmet etmeye devam edeceklerini söyledi.

Kaynak: Eskişehir Durum Haber Merkezi