Eskişehir, Afyonkarahisar, Bilecik, Kütahya ve Uşak illerinde elektrik dağıtım hizmeti veren şirket, bölgedeki enerji altyapısını güçlendirmek amacıyla 4,8 milyar TL tutarında yatırım programını hayata geçirdi.
Haziran ayı itibarıyla başlatılan yatırım kapsamında şebeke modernizasyonu ve teknolojik dönüşüm çalışmalarına hız verildi.
5 İlde Altyapı Güçlendirilecek
Yatırım çerçevesinde toplam 320 kilometre enerji nakil hattı kurulması, 145 yeni trafo tesisi yapılması ve 450 kilometre yer altı şebekesi oluşturulması planlanıyor. Çalışmaların enerji arz güvenliğini artırması ve daha güçlü bir dağıtım ağı oluşturması hedefleniyor.
Proje kapsamında ayrıca yaklaşık 800 kişiye dolaylı istihdam sağlanacağı bildirildi.
“Daha Verimli ve Esnek Şebeke” Hedefleniyor
Şirket Genel Müdürü Dr. Necmi Odyakmaz, yatırımların illerin ihtiyaçları doğrultusunda planlandığını belirterek, sürdürülebilir ve izlenebilir bir şebeke yapısı hedeflediklerini ifade etti.
Odyakmaz, “Geleceği gözeterek daha verimli, izlenebilir ve esnek bir şebeke yapısı oluştururken, bölgemizin sürdürülebilir büyümesine de katkı sağlayacağız” dedi.