Odunpazarı Belediyesi Hentbol Takımı Rotasını Avrupa’ya Çevirdi

Odunpazarı Belediyesi Spor Kulübü Başkanı Alper Kayar ile Kadın Hentbol Takımı Başantrenörü Hüseyin Taşcan, Türkiye Spor Yazarları Derneği Eskişehir Şube Başkanı Sadi Seda ile birlikte düzenlenen basın toplantısında geride kalan sezonu değerlendirdi. Süper Lig’de ilk yılında mücadele eden Odunpazarı Belediyesi Kadın Hentbol Takımı, sezonu 5. sırada tamamlayarak Avrupa kupalarına katılma hakkı elde etti.

“Başarının Temelinde Güçlü Altyapı Var”

Takımın 2. Lig’den 1. Lig’e, ardından namağlup şekilde Süper Lig’e yükseldiğini belirten Kulüp Başkanı Alper Kayar, başarının temelinde güçlü altyapının bulunduğunu söyledi.

Kayar, “Okullarda tarama yöntemiyle özellikle kenar mahallelerden çocuklarımızı sporla buluşturduk. Sadece hentbolda değil, bütün branşlarda altyapının önemini biliyoruz. 2. Lig’den Süper Lig’e uzanan süreçte en büyük dayanağımız sağlam altyapımız oldu” dedi.

I M G 4597

“Eskişehir Yeniden Hentbolda Ekol Olabilir”

Eskişehir’in salon sporlarına olan ilgisinin yüksek olduğunu vurgulayan Kayar, geçmişte Eti ve Kılıçoğlu takımlarının elde ettiği başarıların yeniden yakalanabileceğini ifade etti.

Eskişehirli 15 Yaşındaki Sporcu Dünya Kupası’nı Salladı
Eskişehirli 15 Yaşındaki Sporcu Dünya Kupası’nı Salladı
İçeriği Görüntüle

Kayar, “Eskişehir bu işin lokomotifi olabilir. Geçmişte Kılıçoğlu ve Eti Hentbol bu şehirde bir ekoldü. Yeniden olmaması için hiçbir sebep yok. İlk yılımızda Avrupa kupalarına katılma hakkı kazandık. Başarıyı altyapı, destek ve seyircinin ilgisine bağlıyorum” diye konuştu.

“Yeni bir Yapılanma Oluşturuyoruz”

Başantrenör Hüseyin Taşcan ise yeni sezon öncesinde kadro yapılanmasına gittiklerini belirterek, takımın yaş ortalamasını düşürmeye çalıştıklarını söyledi.

Taşcan, “Kadromuzdaki 13 oyuncuyla yollarımızı ayırdık. Daha uzun süre birlikte oynayabilecek genç ve dinamik bir takım oluşturmaya çalışıyoruz. Şu anda U20 Milli Takımı kadrosunda yer alan dört oyuncumuz bulunuyor. Kalecimizi de sayarsak bu sayı beşe çıkıyor” ifadelerini kullandı.

“Önce Sistemi Kurmamız Gerekiyor”

Başarı için öncelikle sistemin oturtulması gerektiğini vurgulayan Taşçı, altyapıdan yetişen oyuncularla kalıcı bir yapı oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.

Taşçı, “Sistemi oluşturduğunuz zaman başarı kendiliğinden geliyor. Öncelikli hedefimiz geleceğin takımını hazırlamak. Altyapıdaki çalışmalarımızın meyvelerini A takımda görmek istiyoruz. Odunpazarı’nın hedefi küçük olmaz, Eskişehir’in hedefi küçük olmaz. Tribünleri doldurmak ve Süper Lig’de kalıcı olmak istiyoruz” dedi.

I M G 4599

Avrupa’da Takım Çalıştırabilecek Lisansa Sahip

Master Coach unvanına sahip olduğunu belirten Hüseyin Taşcan, Avrupa’da takım çalıştırabilecek pro lisanslı antrenörlerden biri olduğunu söyledi.

450 kez milli formayı giydiğini ifade eden Taşcan, A Milli Takım, Genç Milli Takım, Üniversite Milli Takımı ve Plaj Hentbolu Milli Takımları’nda görev aldığını, dünya ikinciliği ve Avrupa dereceleri bulunan kariyerini teknik adam olarak sürdürdüğünü dile getirdi.

“Transfer Çalışmaları Tamamlanmak Üzere”

Yeni sezon transfer çalışmalarında sona geldiklerini açıklayan Taşcan, yalnızca bir oyuncu transferinin netleşmesini beklediklerini kaydetti.

Taşcan, “Transfer çalışmalarımız büyük ölçüde tamamlandı. Son görüşmelerimizi yaptıktan sonra listeyi başkanımıza sunacağız. Onayın ardından kadromuzu netleştirmiş olacağız” şeklinde konuştu.

“Hedefimiz Spor Yapmak”

Türkiye’de sporun endüstriyel hale geldiğini belirten Alper Kayar, önceliklerinin şampiyonluk değil, çocukları sporla buluşturmak olduğunu söyledi.

Kayar, “Emek, Erenköy ve Gündoğdu mahallelerindeki çocukları tarama testlerinden geçirerek hentbolla tanıştırıyoruz. Önceliğimiz Eskişehir’in çocukları. Aidiyet duygusu yüksek sporcuların kulübe daha büyük katkı sağlayacağına inanıyorum” dedi.

I M G 4604

“Hentbolda Finansal Kriz Yaşanıyor”

Kadın hentbolunda ciddi ekonomik sorunlar bulunduğunu ifade eden Kayar, birçok kulübün maddi sebeplerle faaliyetlerini sonlandırdığını belirtti.

Kayar, “Anadolu Üniversitesi, Görele Belediyesi, Adasokağı ve Selka Spor gibi takımlar finansal sıkıntılar nedeniyle kapandı. Belediyelerin de imkanları sınırlı. Federasyonun kulüpleri desteklemesi gerekirken, kulüpler çeşitli bedeller ödemek zorunda kalıyor. Hentbolun geleceği için yapısal düzenlemelere ihtiyaç var” ifadelerini kullandı.

“Avrupa’yı Eskişehir’e Getireceğiz”

Yeni sezonda genç ve mücadeleci bir takım kurduklarını belirten Alper Kayar, Eskişehirlileri tribünleri doldurmaya davet etti.

Kayar, “Antrenörümüz iyi, takımımız iyi. Yaş ortalamamız 22. Koşan, mücadele eden bir ekip oluşturduk. Avrupa’yı Eskişehir’e getireceğiz. Bu şehir için büyük bir kazanım. Tüm Eskişehirlileri kadın hentbol takımımıza destek vermeye davet ediyorum” dedi.

Kaynak: Eskişehir Durum Haber Merkezi