Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Mustafa Destici, Eskişehir’de gerçekleştirdiği ziyaretlerin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Ağabeyinin vefatının ardından Eskişehir Valisi Erdinç Yılmaz ve Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’ye yaptığı teşekkür ziyaretleriyle ilgili konuşan Destici, zor günlerde dostlukların ortaya çıktığını söyledi. Destici, “Öncelikle tabii, üzüntümüz devam ediyor. Kıymetli ağabeyime bir kez daha Allah’tan rahmet diliyorum. Mekanı cennet, makamı ali olsun” dedi.
Zor zamanlarda dostlukların ve kadirşinaslığın önemine dikkat çeken Destici, “Böyle zor günlerde, hüzün günlerinde dostluklar, kadirşinaslıklar, alicenaplıklar ortaya çıkıyor” ifadelerini kullandı.
Vali Erdinç Yılmaz’ın ailesine yönelik desteğini anlatan Destici, “Kendisinin bu süreçte, özellikle eşi Şeyda hanımefendi profesör doktor, hastalığı sürecinde çok yakından ilgilendi, çok takip etti. Ayrıca kendilerine, hem Valimize hem Şeyda hanımefendiye teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
Destici, Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’ye de teşekkür ederek, “Hem kendisi hem ekibi hem hastalığı sürecinde hem daha sonraki vefatı ve cenaze merasiminde köyümüze kadar gelerek cenazeye iştirak etmiş olması, bunlar çok kıymetli” dedi.
“Bizim Yanımızda Oldular, Ailemizin Yanında Oldular”

Destici, yapılan desteklerin kendileri için önemli olduğunu belirterek, “Bizim yanımızda oldular, ailemizin yanında oldular. Hem dostluğun, vefanın hem de hemşehriliğin en güzel örneklerini sergilediler” ifadelerini kullandı.
Emniyet teşkilatına da teşekkür eden Destici, ağabeyinin emekli polis memuru olduğunu hatırlattı. Destici, “Emniyet teşkilatımız da gerçekten gereken her şeyi yaptı. Bir şehit gibi uğurlandı. Cenazesi çok kalabalıktı, katılan herkese teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.
Cenaze töreninin manevi yönüne dikkat çeken Destici, “Manevi atmosferinin ve milli duyguların yüksek olduğu bir cenaze merasimi ve uğurlama oldu. Onun için emeği, katkısı olan herkese tekrar teşekkür ediyoruz” dedi.
Eskişehir’deki Uyumdan Memnuniyet Duyduğunu Söyledi
Destici, Vali Yılmaz ve Başkan Ünlüce ile Eskişehir hakkında da değerlendirmelerde bulunduklarını belirtti. “Günyüzü, Sivrihisar, diğer ilçelerimiz, buradaki gelişmeler, bunları da istişare ettik” diyen Destici, kentteki uyuma dikkat çekti.
Destici, “Eskişehir’de bu anlamda da hem Valilik, Büyükşehir Belediye Başkanlığımız olsun hem diğer ilçe belediyelerimiz olsun bir uyum var. Ben bu uyumu görmekten de büyük bir memnuniyet duyuyorum” ifadelerini kullandı.

ABD-İran Görüşmeleri Hakkında Konuştu
Destici, dış politika gündemine ilişkin soruya da yanıt verdi. ABD ile İran arasında İsviçre’de devam eden görüşmeleri değerlendiren Destici, sürecin olumlu ilerlediğini ancak hassas olduğunu söyledi. Destici, “Bir ilerlemenin olduğu şeklinde. Fakat bu görüşmelerin diğer taraftan da bir pamuk ipliğine bağlı olduğunu da görüyoruz” dedi.
Savaşların sona ermesini istediklerini belirten Destici, “Anlaşma olması, sürecin iyi gidiyor olması hepimizi umutlandırıyor çünkü hepimiz savaş bitsin istiyoruz” ifadelerini kullandı. Gazze ve Lübnan’daki saldırılara da değinerek, “Ne Filistin’de Gazze’de ne Lübnan’da yeni masumların da ölmesini istemiyoruz” dedi.
Destici, ateşkes sürecinin yalnızca İran ile sınırlı olmaması gerektiğini belirterek, “Anlaşmanın sadece İran’a saldırıların durması ya da Hürmüz Boğazı’nın açılması şeklinde değil, buna ilaveten İsrail’in saldırılarını da durması gerektiğini düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.
Milli Takım Performansını Değerlendirdi
Milli Takım’ın Dünya Kupası performansına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Destici, futbolcuların başarısız olmak istemeyeceğini söyledi. Destici, “Hiçbir futbolcu başarısız olmak istemez. Yani o futbolcularımızın hepsi de oraya başarılı olmak için gittiler” dedi.
Eleştirilerin yapılabileceğini belirten Destici, “Çok vicdansızlık seviyesine geçmediği sürece eleştiriler de haklı” ifadelerini kullandı. Türkiye’nin iyi bir kadroya sahip olduğunu söyleyerek, “Türkiye gerçekten çok iyi bir kadroya sahip. İyi bir jenerasyon yakaladı” dedi.
Turnuva sonrası değerlendirme yapılacağını belirten Destici, “Artık bununla yüzleşmemiz gerekiyor. Ondan sonra ben federasyonun da hocayla ilgili de gerekli bir karar alacağını düşünüyorum” şeklinde konuştu.




