Eskişehir’de balıkçı esnafı Erkan Arslanbenzer, yaz aylarının gelmesiyle birlikte vatandaşlar arasında oluşan “yazın balık yenmez” algısına ilişkin açıklamalarda bulundu. Taşbaşı bölgesinde faaliyet gösteren Arslanbenzer, bu düşüncenin yanlış bir inanış olduğunu belirterek balık tüketiminin mevsim fark etmeksizin güvenle yapılabileceğini ifade etti.
“Soğuk zincir tazeliği koruyor”
Arslanbenzer, günümüzde kullanılan modern soğutma sistemleri sayesinde balıkların tazeliğinin korunduğunu vurguladı. Yaz sıcaklarının artmasıyla birlikte satışlarda düşüş yaşandığını belirten esnaf, buna rağmen ürünlerin güvenilirliğinden taviz verilmediğini söyledi.
Arslanbenzer açıklamasında, “Vatandaşlar nasıl tavuk ve et ürünlerini her mevsim tüketebiliyorsa, yazın da aynı şekilde rahatlıkla balık tüketebilir. Biz burada balıklarımızı modern soğutma sistemlerimizle en ideal şartlarda muhafaza ediyoruz” dedi.
Vatandaşa “endişeye gerek yok” mesajı
Vatandaşların balık tüketimi konusunda herhangi bir endişe taşımaması gerektiğini ifade eden Arslanbenzer, ürünlerin denizden çıktığı andan itibaren soğuk zincirle korunduğunu belirtti. Balıkların en ufak bir bozulma yaşamadan tezgâhlara ulaştığını dile getiren Arslanbenzer, “Bu konuda vatandaşlarımızın aklında hiçbir soru işareti olmasın. Kışın hangi tazelikte alıyorlarsa bugün de aynı tazelikte tüketebilirler” ifadelerini kullandı.
Diğer şehirleri örnek gösterdi
Balık tüketiminin yaz aylarında da sürdüğünü belirten Arslanbenzer, büyükşehirlerdeki alışkanlıklara dikkat çekti. İstanbul, İzmir ve Ankara gibi şehirlerde yaz-kış balık tüketiminin kesintisiz devam ettiğini söyleyen esnaf, Eskişehir’de de aynı bilincin oluşması gerektiğini ifade etti.

“Haftada 1-2 kez tüketilmeli”
Balığın sağlıklı beslenmedeki önemine de değinen Arslanbenzer, özellikle yaz aylarında hafif besinlerin tercih edilmesi gerektiğini söyledi. Balığın sindirimi kolay ve besleyici bir gıda olduğunu belirterek, “Halkımızın bağışıklık sistemini güçlü tutması için yazın da balık tüketimine ara vermemesi gerekiyor. Haftada en az bir ya da iki kere tüketilmeli” dedi.





