Eskişehir Gündem

Kentpark Mevkiinde Porsuk Alarm Veriyor

Eskişehir’de Porsuk Çayı’nda biriken yosun ve çöpler, su yüzeyini kaplayarak kötü görüntü ve koku oluştururken, vatandaşlar çevre duyarlılığı çağrısı yaptı.

Abone Ol

Eskişehir’in simgelerinden biri olan Porsuk Çayı’nda yaz mevsiminin etkisiyle artan yosunlaşma ve suya atılan çöpler, çevre kirliliğini gözler önüne serdi. Özellikle Kentpark’ın içinden geçen çayın Gökmeydan Mahallesi mevkisinde biriken yosun ve atıklar, su yüzeyinde kalın bir tabaka oluşturarak hem kötü görüntüye hem de çevreye yayılan kötü kokuya neden oldu.

Hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte akıntıyla taşınan yosunlar ve vatandaşlar tarafından suya bırakılan çöpler aynı bölgede toplanırken, oluşan yoğun tabaka su yüzeyinin görünmesini de büyük ölçüde engelledi. Belediye ekiplerinin sandallarla yürüttüğü temizlik çalışmalarına rağmen, çayın uç noktasında bulunan bölgede kirliliğin tamamen önüne geçilemediği gözlendi.

Yosun ve Atıklar Su Yüzeyini Kapladı

Porsuk Çayı'nın Gökmeydan Mahallesi kesiminde biriken yosunlar ve çeşitli atıklar, su akışının yavaşlamasıyla birlikte adeta doğal bir bariyer oluşturdu. Özellikle plastik atıklar ve diğer çöplerin yosunlarla birleşmesi sonucu oluşan görüntü, bölgeden geçen vatandaşların da dikkatini çekti.

Sıcak havanın etkisiyle su yüzeyini kaplayan yosun ve çöplerden yayılan koku, çevrede vakit geçiren vatandaşlar için rahatsızlık oluştururken, bölge sakinleri çevre temizliği konusunda daha fazla duyarlılık çağrısında bulundu.

“Belediye Mücadele Veriyor Ama Çöpler Bitmiyor”

Mahalle sakinlerinden 65 yaşındaki Şeref Özsüngü, yaz aylarında benzer manzaraların her yıl yaşandığını belirterek belediye ekiplerinin temizlik çalışmaları yürüttüğünü ancak sorunun tamamen çözülemediğini söyledi.

Özsüngü, “Her sene yaz mevsiminde havaların ısınmasıyla beraber yosunlar büyümeye başlıyor. Belediye bununla ilgili bir mücadele veriyor ama yeteri kadar temizlik yapılamıyor. Belediye ekipleri bunları sandallarla temizlemeye çalışıyor. Bulunduğumuz mevki parkın son kısmı olduğu için burada bu durum daha fazla görülüyor, ileriki bölümler daha temiz” ifadelerini kullandı.

Kirliliğin en önemli nedenlerinden birinin vatandaşlar tarafından bırakılan çöpler olduğunu vurgulayan Özsüngü, “Özellikle gençler su kenarına gelip piknik yapıyor ve çöplerini toplamadan gidiyor. Onları toplamak da bize düşüyor. Uyardığımızda ise tepki görebiliyoruz. En büyük sorun çevre bilincinin yeterince gelişmemiş olması” diyerek daha duyarlı olunması çağrısında bulundu.