Eskişehir Kırım Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği tarafından 26 Haziran Kırım Tatar Milli Bayrak Günü dolayısıyla düzenlenen programda, Kırım Tatarlarının tarihi mücadelesi, yaşadığı acılar ve özgürlük mücadelesi bir kez daha gündeme taşındı. Zekeriya Canıgüroğlu Parkı'ndaki Kırım Sürgün Kurbanları Anıtı önünde gerçekleştirilen etkinlikte konuşan Dernek Başkanı Recep Şen, Kırım Tatarlarının yüzyıllardır baskı ve zulme rağmen kimliklerinden vazgeçmediğini belirterek, "240 yıl direndik, gerekirse bir 240 yıl daha direniriz" dedi.
Çelenk sunumuyla başlayan program, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından günün anlam ve önemine ilişkin konuşmalarla devam etti. Etkinliğe katılan vatandaşlar ellerinde Kırım Tatar Milli Bayraklarıyla alanı doldururken, gök bayrak etkinlik boyunca dalgalandırıldı.
"Kırım Tatarları mücadeleden vazgeçmeyecek"
Programda konuşan Eskişehir Kırım Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Recep Şen, Kırım Tatarlarının tarih boyunca ağır baskılar, sürgünler ve soykırımlarla karşı karşıya kaldığını ifade etti. Atalarının Osmanlı Devleti ile birlikte uzun yıllar adalet ve insanlık anlayışıyla hareket ettiğini söyleyen Şen, buna rağmen Kırım Tatarlarının yıllardır büyük acılar yaşadığını dile getirdi.
1944 yılında yaşanan Kırım Sürgünü'nü hatırlatan Şen, 1987 yılında Moskova'da başlatılan hak arama mücadelesiyle birlikte Kırım Tatarlarının yeniden ata yurtlarına dönmeye başladığını belirtti. Ancak 2014 yılında Kırım'ın işgal edilmesi ve 2022 yılında Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik saldırısıyla birlikte Kırım Tatarlarının yeniden baskılarla karşı karşıya kaldığını ifade eden Şen, Kırım'da asimilasyon politikalarının sürdüğünü savundu.
Şen, "240 yıldır baskı, zulüm, işkence ve soykırım yaşadık. Ancak hiçbir zaman mücadelemizden vazgeçmedik. İnanıyoruz ki gerekirse bir 240 yıl daha direniriz" ifadelerini kullandı.
"Bir kere yükselen bayrak bir daha inmeyecek"
Konuşmasının sonunda Kırım Tatarlarının özgürlük mücadelesinin devam edeceğini vurgulayan Recep Şen, Kırım'da yeniden özgür günlerin yaşanacağına olan inancını dile getirdi.
Kırım Tatar Milli Bayrağı'nın bağımsızlık ve özgürlüğün simgesi olduğunu belirten Şen, "Kırım Bayrak Günü'nün önemi tam da buradadır. Bu gök bayrak göklerde dalgalanmaya devam edecektir. Mehmet Emin Resulzade'nin ifade ettiği gibi, 'Bir kere yükselen bayrak, bir daha inmeyecektir.' Biz de bu bayrağı indirmemekte kararlıyız" dedi.
Düzenlenen etkinlik, katılımcıların Kırım Tatar Milli Bayrağı eşliğinde birlik ve dayanışma mesajları vermesiyle sona erdi.