Eskişehir Gündem

Eskişehir’de 200 Milyon TL’lik Çevre Yatırımı Başladı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen LOT-3 Düzenli Depolama Tesisi için yapım başlangıç töreni düzenlendi. Projenin kentin atık yönetimine uzun yıllar katkı sağlaması hedefleniyor.

Abone Ol

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir kent yönetimi anlayışı doğrultusunda önemli bir çevre yatırımını daha hayata geçiriyor.

Entegre Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi kapsamında yer alan 3. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi (LOT-3) için yapım işine başlama töreni gerçekleştirildi.

Törene Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz ve çok sayıda protokol üyesi katıldı.

Yeni Tesis Atık Yönetimine Uzun Vadeli Katkı Sağlayacak

Toplam yatırım bedeli 200 milyon TL’nin üzerinde olan LOT-3 Düzenli Depolama Tesisi’nin, Eskişehir’in atık yönetimi altyapısına 50 yıldan fazla süreyle hizmet vermesi öngörülüyor.

Yeni düzenli depolama alanı sayesinde doğada ayrışması mümkün olmayan atıkların çevre ve insan sağlığına zarar vermeden, güvenli ve kontrollü şekilde bertaraf edilmesi sağlanacak.

Projenin, atık yönetimi kapasitesinin artırılmasının yanı sıra kentin çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sunacağı ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir çevre bırakılmasına destek olacağı belirtildi.

Eskişehir’in Geleceği İçin Stratejik Yatırım

3. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi (LOT-3), Eskişehir’in uzun vadeli atık yönetimi ihtiyaçlarını karşılayacak stratejik bir yatırım olarak öne çıkıyor.

Tesisin, çevrenin korunması ve doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı açısından önemli bir rol üstlenmesi hedefleniyor.

Oytun Kökten: “Bu tesis çevremizi korumak açısından önem taşıyor”

İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Oytun Kökten, törende yaptığı konuşmada LOT-3 tesisinin özellikle kentsel dönüşüm sürecinde ortaya çıkacak atıkların yönetimi açısından önemli olduğunu belirtti.

Kökten, “Bunun çok önemli bir hizmet olacağına inanıyoruz. Çünkü bu kentsel dönüşümde ciddi anlamda atık çıkacak ve bu çevremizi kirletmek açısından önem arz etmektedir” ifadelerini kullandı.

Eskişehir’in birçok şehre örnek bir kent olduğunu belirten Kökten, kentte meslek odalarının ve siyasilerin ortak akılla hareket ettiğini söyledi.

Kökten, “Şehrimiz hakikaten birçok şehre örnek olan, birçok meslek odasının, siyasetçinin bir arada ortak bir akılla bir şehir yarattığı bir şehirdir” dedi.

Projede emeği geçenlere teşekkür eden Kökten, İnşaat Mühendisleri Odası olarak iş birliği yapmaya ve destek vermeye hazır olduklarını ifade etti.

Faruk Demir: “Geleceğe yönelik önemli bir adım”

Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, törende yaptığı konuşmada Eskişehir’e ve katılımcılara Ardahan’ın selamlarını iletti.

Demir, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin çalışmalarına dikkat çekerek, belediye başkanlarının bu tecrübelerden yararlandığını ifade etti.

“Başkanımızın öncesinden gelen tecrübesiyle kendilerinin çalışkanlığı, tecrübesi ve bilgi birikiminden sadece ben değil, Türkiye’deki bütün belediye başkanları yararlanıyor ve yararlanmaya devam edeceğiz” diyen Demir, tesisin önemine vurgu yaptı.

Yeni tesisin geleceğe yönelik önemli bir yatırım olduğunu belirten Demir, “Daha güzel bir Türkiye, daha güzel bir dünya bırakmak için önemli bir adım” ifadelerini kullandı.

Demir, Eskişehir’de çok sayıda Ardahanlı ve Karslı vatandaşın yaşadığını da belirterek tesisin Eskişehir’e, Türkiye’ye ve temiz bir gelecek için hayırlı olmasını diledi.

Talat Yalaz: “Gelecek kuşaklara yaşanabilir bir şehir bırakmak için”

CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Büyükşehir Belediyesi’nin yalnızca bugünün ihtiyaçlarına değil, geleceğe yönelik projelere de imza attığını söyledi.

Yalaz, “Bugünün hizmetleri değil sadece, aynı zamanda geleceğe yönelik önemli projelerle” ifadelerini kullanarak yapılan yatırımların önemine dikkat çekti.

Büyükşehir Belediyesi’nin mevcut şartları hizmete dönüştürmenin yanı sıra gelecek nesillere daha yaşanabilir bir şehir bırakmak adına çalışmalar yürüttüğünü belirten Yalaz, projede emeği geçenlere teşekkür etti.

Yalaz, “Başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Ayşe Ünlüce olmak üzere bu projede emeği geçen herkese yürekten teşekkür ediyorum” dedi.

Utku Çakırözer: “Sürdürülebilir ve çevreyi koruyan bir yatırım”

CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, törende yaptığı konuşmada LOT-3 tesisinin Eskişehir için önemli bir yatırım olduğunu ifade etti.

Çakırözer, yatırımın çevreyi koruyan ve gelecek kuşakların yaşayabileceği bir şehir oluşturma hedefi taşıdığını belirterek Ayşe Ünlüce ve belediye çalışanlarına teşekkür etti.

“Yeni yapılacak bu yatırımın Eskişehir’imize, hemşehrilerimize hayırlı olmasını diliyorum” diyen Çakırözer, sürdürülebilir belediyecilik anlayışının önemine vurgu yaptı.

Çakırözer, Eskişehirlilerin Büyükşehir Belediyesi çalışmalarına güven duyduğunu belirterek belediye çalışanlarının emeklerinin önemli olduğunu söyledi.

Ayşe Ünlüce: “Bu tesis 50 yıl sonrasını planlayan bir yatırım”

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, törende yaptığı konuşmada LOT-3 tesisinin uzun vadeli bir planlamanın ürünü olduğunu söyledi.

Ünlüce, şehirlerin çöp, hafriyat ve atık yönetiminin yıllar öncesinden planlanması gerektiğini belirterek, “O kadar geleceği planlamalısınız ki 10 yıl sonrayı, 20 yıl sonrayı, 50 yıl sonrayı görebilmelisiniz. İşte bu tesis tam da böyle bir tesis” dedi.

Mevcut Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi hakkında bilgi veren Ünlüce, şehir merkezi ve ilçelerden toplanan atıkların burada bertaraf edildiğini ve enerji üretildiğini söyledi.

Tesiste yaklaşık 45 bin hanenin elektriğinin üretildiğini belirten Ünlüce, oluşan ısıyla seralarda şehir peyzajında kullanılan çiçeklerin yetiştirildiğini aktardı.

Ünlüce, LOT-3 kapsamında inşaat atıklarının ileri mühendislik teknolojileriyle ayrıştırılarak doğayla dost şekilde bertaraf edileceğini ifade etti.

Tesisin 2077 yılına kadar kullanılmasının hedeflendiğini belirten Ünlüce, projede emeği geçen tüm çalışanlara teşekkür etti.