Sivrihisar Belediye Başkanı Habil Dökmeci, Eskişehir Durum YouTube kanalında yayınlanan "Başkanlar Konuşuyor" programında Sunucu ve Haber Müdürü Pınar Akarsu'nun sorularını yanıtladı. Dökmeci, 13 Mayıs 2026 tarihinde Sivrihisar Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Taş'ın belediye binasında uğradığı saldırıya ilişkin açıklamalarda bulundu.
Saldırının ardından güvenlik güçlerinin hızla müdahale ettiğini belirten Dökmeci, olayın ardından adli sürecin işletildiğini ifade etti.
Dökmeci, "Şahsın eyleminden sonra emniyet birimlerimiz müdahale etti. O dönemde tutuklandı. Olayın ilk anından itibaren bize değer veren, sürekli arayan Sayın Valimiz Erol Ayyıldız'a tekrar teşekkür ediyorum. Kendisi bizzat ilgilendi. Emniyet personellerimiz de her zaman yanımızdaydı. Herhangi bir sorunumuz yok." dedi.
"Hizmet Etmeye Devam Edeceğiz"
Görevlerini sürdürmeye kararlı olduklarını vurgulayan Başkan Dökmeci, bu tür olayların kendilerini çalışmalarından alıkoymayacağını söyledi.
Dökmeci, "Biz hizmet ediyoruz, hizmet etmeye de devam edeceğiz. Bu tür eylemler olabilir. Bazı insanlar çıkar ilişkileri nedeniyle farklı tavırlar sergileyebiliyor. Çıkarlarına dokunulduğunda istemedikleri durumlarla karşılaşınca bu tür davranışlarda bulunabiliyorlar." ifadelerini kullandı.
Belediye yönetimi olarak yaşananlara rağmen çalışmalarını sürdürdüklerini dile getiren Dökmeci, "Meclis üyelerimize de söylüyorum; bizim yolumuz dikenli. Ayağını seven bizimle yürümeyebilir. Biz tedbirli şekilde çalışmaya ve hizmet etmeye devam ediyoruz. Devletimiz de yanımızda. Süreç tamamen devletimizin kontrolünde ilerliyor. Biz de vatandaşlarımıza hizmet etmeyi sürdürüyoruz." diye konuştu.