Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde yaşanan gelişmelere ilişkin sosyal medya hesabından açıklamalarda bulundu. Bölgedeki sürecin ilk andan itibaren ilgili kurumlarla koordineli şekilde takip edildiğini belirten Uraloğlu, Türk bayraklı ve Türk sahipli gemilerin durumuna ilişkin son bilgileri paylaştı.
15 Türk Gemisi Güvenli Şekilde Bölgeden Ayrıldı
Bakan Uraloğlu, 26 Haziran 2026 tarihi itibarıyla bölgede bekleyen tüm Türk gemilerinin emniyetli şekilde çıkış yaptığını belirterek şu ifadeleri kullandı: "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır."
3 Türk Sahipli Gemi Ticari Faaliyetlerini Sürdürüyor
Bölgede halen bulunan Türk sahipli gemilere ilişkin de bilgi veren Uraloğlu, bu gemilerin ticari faaliyetlerine devam ettiğini ve ayrılma talebinde bulunmadığını söyleyerek "Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemimiz Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmemiştir" dedi.
99 Türk Personel Gemilerde Bulunuyor
Bakan Uraloğlu, bölgede bulunan gemilerde görev yapan Türk denizcilerin durumuna ilişkin de şu şekilde açıklama yaptı: "Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelimiz bulunmaktadır. Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur."
"Süreci Hassasiyetle Takip Ediyoruz"
Vatandaşların ve denizcilerin güvenliğinin öncelikleri olduğunu vurgulayan Uraloğlu, ilgili kurumların gelişmeleri yakından izlemeye devam ettiğini belirterek şu değerlendirmede bulundu: "Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz."