ads
BİLEZİK 2,792.83 ₺

Yanlış Serpme Kahvaltı Kültürü İsrafa Sürüklüyor

Eskişehir Mekan
Yayınlama: 17 Mart 2023 Cuma 10:32 Kaynak: Haber Merkezi Editör: /home/eskisehirdurum/public_html/public/themes/oxygen/news.php on line 66
/editor/">
Warning: Attempt to read property "name" on bool in /home/eskisehirdurum/public_html/public/themes/oxygen/news.php on line 66

Yanlış Serpme Kahvaltı Kültürü İsrafa Sürüklüyor

Pazar günlerinin vazgeçilmezi dışarıda serpme kahvaltı keyfi, israfa sebep olurken, Faralya Mutfak’ın sahibi Uğur Kacar masanın donatılmasının iyi bir kahvaltı sanıldığını, aslında ürünün kalitesinin önemli olduğunu söylüyor. faralya mutfak1 Tüm Türkiye’de olduğu gibi Eskişehir’de de çok yaygın olan serpme kahvaltı adeta pazar günlerinin vazgeçilmezi haline geldi. İki kişilik bir kahvaltıda reçel, zeytin, peynir, bal, kaymak, kızartma tabağı derken masanın tamamı dolu hale geliyor. Gözleri doyan insanlar aslında masadakilerin çoğunu yemeden kalkıyor. Eskişehir’in en sevilen bölgelerinden Adalar’da kahvaltı salonu sahibi Uğur Kacar, israfın önüne geçmek için porsiyonları azaltıp, müşteriler istedikçe yenilediklerini vurguladı. Çok ürün yerine kaliteli ürün servis ettiklerini söyleyen Uğur Kacar, “Serpme kahvaltı denilince insanlar masanın tamamı dolsun istiyor. Ama masanın tamamını dolduran mekanlar ürünlerini marketten alıyor. Biz ürünün çokluğuna değil kalitesine dikkat ediyoruz. Reçellerimiz Köyceğiz’den geliyor, farklı farklı reçeller sunuyoruz. Sucuklarımız Afyon’dan ve iddia ediyoruz yiyeceğiniz en iyi sucuklardan. Pişi, hamur işi gibi ürünleri elde yapıyoruz. Yazın yazlık yiyecekleri, kışın kışlık yiyecekleri kahvaltıya ekliyoruz. Zeytin de Hatay’dan. Dolayısıyla böyle kaliteli ürünler sunarken bunların israf olmasını da istemiyoruz. İnsanlar serpme kahvaltı masamızı görünce tepki gösteriyorlar onlara azmış gibi geliyor. Ancak biz israfın önüne geçmek için tabaklara az koyuyoruz ve sınırsız şekilde yeniliyoruz. Tabağınızı bitirip istemeniz yeterli.” dedi. faralyamutfak2 Yeni projelerinden de bahseden Uğur Kacar, Datça Palamutbükü’nde bir bungalow tatil yerine ortak olacaklarını, yöresel kahvaltılarını oraya da götürüp kahvaltı hizmeti vereceklerini açıkladı. Orada hem konaklama hem kahvaltı hizmeti verirken, Eskişehir’de kahvaltı hizmetine de devam edeceklerini dile getirdi.