Anahtar Parti Tepebaşı İlçe Başkanı Banu Şahin, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından gündeme getirilen metrobüs projesine ilişkin açıklamalarda bulundu. Projenin kamuoyuna yaklaşık altı ay önce duyurulduğunu ancak aradan geçen süreye rağmen kapsamlı bir bilgilendirme yapılmadığını belirten Şahin, ulaşım yatırımlarında şeffaflığın önemine dikkat çekti.
Şahin, edinilen bilgilere göre metrobüs hattının Eskişehir Teknik Üniversitesi ile kent merkezi arasında planlandığını ifade ederek, güzergâhın kent merkezinde nereye kadar uzanacağı konusunda kamuoyunda net bir bilgi bulunmadığını söyledi.
"Metrobüs İçin Ayrı Koridor Gerekiyor”
Açıklamasında amaçlarının Eskişehir Büyükşehir Belediyesini eleştirmek olmadığını vurgulayan Banu Şahin, metrobüs sisteminin teknik gerekliliklerine dikkat çekti.
Metrobüsün kendisine ait özel bir ulaşım koridoru üzerinde çalışması gerektiğini belirten Şahin, Eskişehir Teknik Üniversitesi ile çevreyolu arasındaki bölümde önemli bir sorun görülmediğini ancak Kuyubaşı olarak bilinen bölgeden itibaren ciddi sıkıntılar yaşanabileceğini savundu.
Gazi Yakup Satar Caddesi (Muttalip Caddesi) üzerinde metrobüse ayrılacak özel bir şeridin mevcut trafik yükünü artırabileceğini dile getiren Şahin, bu durumun kent içi ulaşımı daha da zorlaştırabileceği yönünde endişeleri olduğunu ifade etti.
"Tramvay ve Elektrikli Otobüsler Değerlendirilmeli”
Banu Şahin, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ve ekibinin seçim vaatlerini yerine getirme çabasını anlayışla karşıladıklarını belirterek, öncelikli hedefin Eskişehir Teknik Üniversitesi'ne tramvay ulaştırılması olduğunu düşündüklerini söyledi. Şahin, bürokratik nedenlerle metrobüs seçeneğine yönelinmiş olması halinde bunun kamuoyuna açık şekilde anlatılması gerektiğini ifade etti.
Tramvay hattının yalnızca üniversiteye değil, Muttalip Mahallesi'ne kadar uzatılmasının daha kalıcı bir çözüm olacağını dile getiren Şahin, kısa vadede ise Tepebaşı Belediyesi bünyesinde kullanılmayan elektrikli otobüslerin Büyükşehir Belediyesine devredilmesi veya tahsis edilmesi önerisinde bulundu.
Yaklaşık 15 bin öğrencinin yaşadığı ulaşım sorununa dikkat çeken Şahin, yeni eğitim dönemi başlamadan önce ek seferlerin planlanması gerektiğini belirterek Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç'a da bu konuda destek çağrısı yaptı.Açıklamasının sonunda Anahtar Parti Tepebaşı İlçe Başkanlığı olarak kent merkezinde düzenli stant çalışmaları gerçekleştirdiklerini belirten Şahin, vatandaşlardan gelen talep ve önerileri kamuoyunun gündemine taşımaya devam edeceklerini ifade etti.