Haftaya, Eskişehir’imizin o kendine has spor kültürünü, dayanışmasını ve en çok da göğsümüzü kabartan "vefa" duygusunu iliklerimize kadar hissettiren bir organizasyonun gururuyla başlıyoruz.
Geçtiğimiz günlerde sporun sadece skordan ibaret olmadığını, toplumsal bir duruş, bağımlılığa karşı çekilen en güçlü set olduğunu gösteren harika bir turnuvaya şahitlik ettik. Yeşilay Eskişehir Şubesi ile Eskişehir Ata Spor Kulübü’nün el ele vererek düzenlediği “2026 Bağımsızlık Yılı Özel Voleybol Turnuvası”, 21 Haziran’daki o muazzam final maçlarıyla noktalandı.
Dört gün boyunca parkede ter döken takımlar, bize sadece smaçları, blokları değil; sporun birleştirici gücünü ve "Bağımlılığa Karşı Sporun Gücüyle Sahadayız" haykırışını izletti.
Burada ayrı bir parantezi, turnuvaya ev sahipliği yapan salona açmak boynumuzun borcu. Mücadeleler nerede oynandı biliyor musunuz? Sinan Alağaç Ortaokulu Spor Salonu’nda...
Eskişehirspor’umuzun o erken yaşta aramızdan ayrılan, sadece kurtarışlarıyla değil, efendiliği ve örnek sporcu kimliğiyle kalbimize kazınan efsane kalecisi Sinan Alağaç’ın adının yaşadığı o salonda bu kupanın kaldırılması, organizasyona bambaşka bir ruh, tarif edilemez bir anlam kattı. Tribünleri dolduran Eskişehirli sporseverlerin o coşkusu, centilmenliği ve takımlarına sahip çıkışı tam da Sinan’ın aziz hatırasına yakışır cinstendi.
Gelelim saha içine...
Turnuvanın her anı büyük bir çekişmeye sahne oldu. Üçüncülük maçında Eskişehir Ata Spor Kulübü’nü 2-0 mağlup eden Türksat kürsünün üçüncü basamağına çıkarken, turnuvanın o dev finali adeta nefesleri kesti.
Bir tarafta bağımlılıkla mücadelenin bayraktarı Yeşilay, diğer tarafta şehrimizin huzur ve güvenliğinin teminatı İl Emniyet Müdürlüğü... Parkede tam anlamıyla bir dostluk ve yüksek tempo hakimiyeti vardı. Müthiş bir direnç ve taktik savaşına sahne olan finali 2-0’lık skorla kazanan Yeşilay, 2026 Bağımsızlık Yılı’nın en büyüğü oldu ve şampiyonluk kupasını müzesine götürdü. Emniyet teşkilatımız ise turnuvayı ikinci sırada tamamlayarak alkışların en büyüğünü aldı.
Tabii bu güzel tablo, şehir dinamiklerinin desteği olmadan eksik kalırdı. Final gününde protokolün ilgisi de göz doldurdu. Yeşilay Şube Başkanı Ayşe Fert Dökmeci’den Gençlik ve Spor İl Müdürü Hasan Kalın’a, AK Parti İl Başkanı Gürhan Albayrak ve Başkan Yardımcısı Erkan Koca’dan Sarar Spor’un duayen başkanı Alaaddin Çoban’a, İl Emniyet Müdür Yardımcısı Nihal Altuntaş’tan Voleybol İl Temsilcisi Erdal Turgut ve Ata Spor Kulübü Başkanı Yasin Özkaya’ya kadar herkes oradaydı. Sporcuların heyecanına ortak oldular, kupaları ve madalyaları takdim ederken o dayanışma ruhunu perçinlediler.
Sözün özü dostlar; bağımlılık gibi çağımızın en büyük tehditlerinden birine karşı durmanın yolu, gençlerimizi spora yönlendirmekten, onlara temiz ve sağlıklı bir gelecek sunmaktan geçiyor. İşte bu turnuva, kurumlar arası dayanışmayla birleşince Eskişehir spor camiasında tam anlamıyla iz bırakan bir farkındalık projesine dönüştü.
Emeği geçen, ter döken, tribünden o coşkuya ortak olan herkesin yüreğine sağlık. Dileğimiz ve temennimiz odur ki; Sinan Alağaç’ın adıyla taçlanan bu anlamlı turnuva geleneksel hale gelsin ve her yıl üzerine koyarak devam etsin.
Çünkü Eskişehir’e spor, vefa ve dayanışma çok yakışıyor!