Eğitim

Eskişehir’de Arıcılık Projesi Uluslararası İş Birliğiyle Sona Erdi

Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen ve Erasmus+ kapsamında Fransa, İtalya ve İspanya ortaklığında gerçekleştirilen “bestHONEY” projesinin 6. uluslararası ve kapanış toplantısı Eskişehir’de yapıldı.

Abone Ol

Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen Erasmus+ Programı Mesleki Eğitimde İş Birliği Ortaklıkları kapsamında hazırlanan “bestHONEY” (En İyi Bal İçin Hijyen, Paketleme ve Üretim Standartlarının AB Düzeyine Getirilmesi) projesinin kapanış toplantısı Eskişehir’de gerçekleştirildi.

Fransa, İtalya’nın Agrigento ve Bari bölgeleri ile İspanya’nın ortak olduğu proje kapsamında düzenlenen 6. Uluslararası Toplantı, 17-18 Haziran 2026 tarihleri arasında yapıldı.

Uluslararası İş birliği ve Kazanımlar Değerlendirildi

Toplantının açılışında konuşan Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil, proje kapsamında yürütülen faaliyetlerin ve elde edilen kazanımların arıcılık sektörüne önemli katkılar sunduğunu belirtti.

Çil, projenin yalnızca Türkiye için değil, Avrupa Birliği ülkeleri ve dünya genelinde bal üretimi ve arıcılık alanında bilgi paylaşımına katkı sağladığını ifade ederek, kurulan uluslararası iş birliklerinin kurumsal kapasiteyi güçlendirdiğini vurguladı.

Eğitim Materyalleri Uluslararası Erişime Sunulacak

Proje Koordinatörü Veteriner Hekim Dr. Hatice Olcay ise proje süreci, hedefler ve elde edilen çıktılar hakkında katılımcılara bilgi verdi. Olcay, hazırlanan eğitim materyallerinin farklı dillerde geliştirilerek uluslararası düzeyde erişime açılacağını söyledi.

İspanya, Fransa ve İtalya’dan gelen proje ortakları da sunumlarıyla çalışmalara katkı sağladı. Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli de proje kapsamında yürütülen faaliyetlere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Katılım Belgeleri Takdim Edildi

Toplantı, katılımcılara katılım belgelerinin verilmesi ve gelecekteki iş birliklerine yönelik iyi niyet temennilerinin paylaşılmasıyla sona erdi.